Hoe kan internetmarketing jouw B2B-strategie in een hogere versnelling krijgen?

Hoe bouw je een merk, een bruikbare klantenportefeuille en/of een distributienetwerk op? En hoe vermarkt je vervolgens jouw producten online?

Graag deel ik de mediakanalen die je het best kan inzetten:
• Zet zoekmachineadvertenties in: adverteren met zoekwoorden op merken, producten, productomschrijvingen of toepassingen. Zowel in de lokale als de Engelse taal;
• Plaats Facebook advertenties: ook ondernemers maken dagelijks gebruik van Facebook en je kunt ze via dit kanaal goed bereiken;
• Linkedin advertenties: het internationale B2B-platform waarop je exact op functienaam of functietitel kunt targetten. Tevens kunnen criteria als bedrijfsgrootte worden toegevoegd;
• Zet e-mailmarketing in: een continu geautomatiseerde flow van e-mails en content die jouw prospects door jouw funnel heen loodsen;
• Gebruik retargeting: haal mensen terug naar de website/webshop met een banner die ze een aantal keren te zien krijgen nadat ze jouw website of webshop hebben verlaten. Je krijgt hierdoor nog een kans om het product onder de aandacht te brengen.

Om deze bezoekers goed op te vangen, zijn een meertalige website, goede content (SEO-geoptimaliseerd ook) en aantrekkelijke landingspagina’s nodig. Door deze verschillende kanalen in te zetten, krijg je een voldoende ROI op jouw advertenties en kun je jouw aanwezigheid in andere landen opbouwen/uitbouwen.

Tip: Als mensen jou hebben gevonden, zorg dan voor een snelle en relevante opvolging (van leads, eerste verkoop of gewoon vragen): “You never get a second chance to make a first impression!”

Joost Hoogstrate
e-commercemanagers.com

Delen:

Deel dit artikel!