Schakel Marketeers neemt communicatiebureau Boostrz over

“Wij maken van klantcommunicatie een feestje”

Marketing- en communicatiebureau Boostrz uit Raalte is overgenomen door Schakel Marketeers uit Zwolle. “Een mooie uitbreiding”, zegt eigenaar Joost Derks uit Heino. “Ik wil méér betekenen voor mijn eigen regio Salland.”

De locatie Vrieswijk in Raalte blijft behouden. “Ja, Schakel Marketeers heeft nu een kantoor in Zwolle én in Raalte. Collega’s kunnen overal werken, als organisatie zijn we helemaal ingesteld op hybride werken. Even langskomen op kantoor is voor klanten wel lastiger, omdat niet altijd de juiste collega op dezelfde plek is. Dus maak even een afspraak als je langs wilt komen.” Joost zelf begon ooit als een ‘websitebouwer’, maar had al snel door dat het hem niet per se ging om het leveren van een mooie, strakke website. “Een website is een mooi product. Zo zien ondernemers het. Als een noodzakelijkheid. En dan, website in de lucht, klaar is Kees. Nou nee, dacht ik altijd al verder. Wat levert zo’n website nou op? Als een bezoeker van je website contact met je opneemt, wat gebeurt er dan? Laat je dat aan het toeval over? Of borg je dat in een proces? Zodat de bezoeker een tevreden klant kan worden.”

Die gedachtegang ontwikkelde zich naar een bedrijf, Schakel Marketeers, dat vanaf een zolderkamer in Heino nu huist aan de Sassenstraat 33 in Zwolle. “In het oudste nog bestaande pand van Zwolle”, vertelt Joost, die zijn werkende leven startte als geschiedenisleraar. “Met plafonds uit 1500 en andere plafonds uit 1900. Het is grappig, want soms komt de vraag of het pand niet helemaal moet worden gerestaureerd in de tijd van toen. Welke toen? Welke toen in de 600 jaar dat dit pand bestaat? Er is geen toen. Alleen een nu. Er is continue verandering. Dat is precies het toonbeeld van wat wij iedere dag doen met Schakel Marketeers, veranderen, klanten helpen met veranderen. Tijd tikt door. Niets is statisch.”

Schakel MarketeersKlantcommunicatie

Schakel Marketeers heeft tien vaste krachten en een twintig freelancers tellende flexibele schil. “Meer bezoekers op je website. Daar zijn we volwassen in geworden”, vat Joost samen. “We brengen klantcommunicatie in kaart. We doen alles wat nodig is om van een geïnteresseerde bezoeker van je website een tevreden klant te maken. Dat proces automatiseren we, volgens vaste stappen, we maken het leuk. Denk maar eens aan een aankoop bij Cooblue. Die maken er ook een feestje van! Wij maken ‘Coolblue-ervaringen’ voor het MKB.”

De meeste ervaring met internetmarketing heeft Schakel Marketeers opgedaan in de autobranche. “We bedienen zo’n 250 autobedrijven in het hele land”, zegt Joost. “Met auto’s gaat het om een relatief duur product, en er komt veel emotie bij kijken. Interessant. Mensen hebben keuze, en zijn ongeduldig. Dus als iemand online een auto vindt, en interesse toont, moet je onmiddellijk, zeg maar binnen twee minuten, belonen voor het feit dat die persoon contact zoekt. Directe beloning. Het is kneiterbelangrijk dat je dat in een systeem vat, anders is het voor jou als ondernemer niet te overzien. Voor de autobranche hebben we daar software voor ontwikkeld. Dat directe contact werkt door en zorgt voor betere verkoop. We hebben veel geleerd van die autobranche, want deze methode is voor allerlei branches van toepassing.”

Interactie

Ook denkt Joost dat je als ondernemer niet alleen moet afwachten totdat een klant de interactie zoekt. “Manage jij de klantrelatie? Of verleidt de klant jou? Hoe onzeker is dat? De klant is grillig, is ongeduldig. Trek het naar je toe. Wij bieden die oplossingen. Zo’n oplossing kan zijn om een automatisch antwoord terug te sturen. Dan is de interactie op gang. Heb je niemand die dat kan organiseren binnen je bedrijf, denk dan eens aan een ‘marketing manager for one day’. We leveren dan een gedetacheerde marketingmanager voor een dag per week, hoef je die zelf niet aan te nemen. We zorgen voor het marketingtraject, de manager zorgt ervoor dat het geborgd wordt in jouw organisatie.”

Terug naar Boostrz. “Om beter te worden in wat we doen”, geeft Joost aan waarom hij Boostrz heeft overgenomen. “Gave dingen maken. Gecombineerd met resultaatgedrevenheid van Schakel Marketeers. Een gouden combinatie. De overname heeft mij een nieuwe klantenkring en ruimere orderportefeuille opgeleverd.” En dat is waar Joost naar op zoek was en is, groei in de regio. “We werken door het hele land, maar dat is nooit een keuze geweest. Het is zo gegaan. Prima. Vanuit Zwolle werken we landelijk. Met deze overname in Raalte wil ik méér betekenen voor m’n eigen regio Salland. Ik kom hier vandaan. Woon met vrouw en kinderen in Heino. We zullen hier ook niet weggaan. Ik heb iets moois te bieden, en dat mogen ze hier ook wel weten. Voor het MKB tussen Zwolle en Deventer is er met Schakel Marketeers een sterke speler voor marketing, strategie en digitalisering van klantcommunicatie bijgekomen.”

Schakel Marketeers
Vrieswijk 3A
Raalte
Sassenstraat 33
Zwolle
038 303 2663
www.schakelmarketeers.nl

Delen:

Deel dit artikel!