Broekland als het epicentrum van de communicatie in Salland

Social Media Salland en Lettertovenaar kunnen samen elk communicatievraagstuk tackelen

Soms heb je elf personen (voetbal) nodig om alle posities in het veld te bezetten. Soms kun je het met net iets meer dan de helft (volleybal) af. En soms is een duo al voldoende zoals in badminton en tennis. Judith Elissen (Social Media Salland) en Rudi Buitenkamp (Lettertovenaar) trekken graag de vergelijking met laatstgenoemde sporten. De twee zijn vakgenoten in het communicatiewereldje en samen kunnen ze elk communicatievraagstuk tackelen.

Dat doen ze tegenwoordig vanuit een gezamenlijk kantoorpand in Broekland. “Tja, waar een interview in dit Sallands Ondernemers Magazine (SOM) al niet toe kan leiden”, stellen de twee lachend waarbij ze verwijzen naar een door Rudi geschreven artikel over Social Media Salland. In de editie van juni 2021 vertelde ze over haar nieuwe bedrijf. Van Judith Elissen Virtual Support maakte ze de switch naar Social Media Salland. Haar inspirerende woorden zorgden er mede voor dat ook bij de tekstschrijver het heilige ondernemersvuur weer ging branden.

Beiden waren op zoek naar kantoorruimte en ze besloten de krachten te bundelen. De zoektocht bracht het duo in Broekland. Een klein, gezellig bedrijfspand met ruimte voor twee kantoren en gezamenlijke faciliteiten. De onderste helft wordt ‘bewoond’ door Social Media Salland. “Ik help ondernemers graag in hun ‘strijd’ om zich online meer op de kaart te zetten. Social media is vaak nog een ondergeschoven kindje maar zou eigenlijk gewoon deel moeten uitmaken van je marketingstrategie. Je klanten bevinden zich iedere dag op social media. Dus, daar wil jij als bedrijf ook zijn. Ik merk dat veel ondernemers het tijdrovend, lastig of simpelweg niet leuk vinden. Of ze weten niet goed waar te beginnen. Begrijpelijk! Je hoeft het ook niet per se zelf te doen. Ik help daar graag bij”, aldus de immer enthousiaste Judith.

Op de bovenverdieping vind je Lettertovenaar. Als tekstschrijver is Rudi actief op meerdere fronten. Van magazines als SOM, Roalter Wind en Regiolokaal tot speciale uitgaves in opdracht van het bedrijfsleven, overheden en partners als woningcorporaties en sociaal-maatschappelijke organisaties. Maar zijn toverkunsten worden inmiddels breder ingezet. Zoals bij het opzetten van een communicatiestrategie of een communicatiescan waarbij het bedrijf op dat gebied helemaal wordt doorgelicht. “Ondernemers zijn te vaak op ad-hoc basis bezig met communiceren. Het is belangrijk om daar meer structuur in aan te brengen en na te denken over doelen en doelgroepen.”

De beide bedrijven staan inmiddels als een huis, dus de agenda is meer dan goed gevuld. Toch kijk je als ondernemer altijd verder. In het kader van ‘dromen, denken, durven, doen’ wil Social Media Salland naast beheer en contentcreatie ook trainingen gaan organiseren voor ondernemers, terwijl Lettertovenaar rondloopt met plannen om een (reis)boek te schrijven. Dat beide bedrijven in de toekomst ook samen diensten zullen gaan aanbieden ligt wel in de lijn der verwachting. “Tja, we bieden (bijna) alles op gebied van communicatie- en (online) marketing. Waarom dan niet samen met de ondernemer aan tafel? Ook al worden we ingeschakeld voor een specifieke klus als een social media campagne of een persbericht, er ligt vaak een diepere vraag aan ten grondslag. En die kunnen we elk vanuit onze achtergrond en ervaring prima beantwoorden.”

Meer weten over onze bedrijfsactiviteiten? Lees meer op www.socialmediasalland.nl en www.lettertovenaar.nl.

 

Social Media Salland
judith@socialmediasalland.nl

Lettertovenaar
rudi@letterlovenaar.nl
Horstweg 10B
8107 AB Broekland  

 

Delen:

Deel dit artikel!