Custom made webwinkel als eerste stap op weg naar verdere digitalisering

ProWork Salland werkt met hulp van D-etail aan professionelere uitstraling

Als je een relatief grote onderneming hebt, gaat er in een jaar tijd behoorlijk wat bedrijfskleding doorheen. Ben jij medewerker van het bedrijfsbureau, dan zit je waarschijnlijk niet te wachten op collega’s die elke dag aan je bureau staan om hun kledingwensen door te geven. De oplossing? Regel het net als Bajo Bouw dat sinds een aantal maanden gebruik maakt van de webwinkel van ProWork Salland. Naar volle tevredenheid. “Een fijn systeem dat ons veel werk uit handen neemt”, laat het bedrijf desgewenst weten.

In het geval van Bajo kunnen de werknemers thuis inloggen en zelf hun bestelling invoeren, maar misschien wil niet ieder bedrijf zo ver gaan. Wie het ook invoert, het is een belangrijke volgende stap in de ontwikkeling van ProWork Salland. “We willen het de klant zo gemakkelijk mogelijk maken om bij ons zaken te doen. De artikelen kunnen op het huis- of werkadres worden bezorgd en men kan het ook hier ophalen. Alles is mogelijk. De klant bepaalt”, aldus eigenaar Tino Nijland die er van overtuigd is dat de eigen custom made webwinkel een bijdrage levert aan een professionelere uitstraling. “Het is een uitkomst voor vele ondernemingen.”

ProWork Salland is specialist in bedrijfskleding en relatiegeschenken, maar niet in webwinkels. Reden voor Nijland om D-etail in te schakelen, het Raalter bedrijf dat zich profileert met de slogan voor elke MKB’er de juiste e-commerce oplossing in huis te hebben. En wat blijkt bij ProWork Salland: de introductie van de webwinkel is het begin, maar zeker niet het einde van een digitaliseringstraject. “Het gebeurt natuurlijk regelmatig dat klanten verwijzen naar partijen als bol.com of Coolblue en vragen om een webwinkel, maar dat moet nooit een doel op zichzelf zijn. Je moet kijken naar het grotere plaatje”, vertelt Dennis Haarman.

Smaakjes kiezen
Nijland staat er zeker voor open, maar volgens Haarman is Salland nog een onontgonnen gebied als het gaat om digitaliseringstrajecten. “Je mag gerust opschrijven dat het MKB hier behoorlijk achterloopt. Vaak is er sprake van het vooroordeel dat hun branche geen behoefte heeft aan digitalisering van je verkoopkanaal. Vooral de maakindustrie heeft de neiging op die manier te denken, maar laat één ding duidelijk zijn: bij ieder bedrijf liggen kansen om met een webshop nieuwe klanten te bereiken of je verkoopproces te digitaliseren. De drempels zijn tegenwoordig zo laag dat de koudwatervrees niet terecht is.”

Nijland kan het in ieder geval iedereen aanraden. “Je leert op een andere manier naar je bedrijf kijken.” Wat hem zeker ook aanspreekt, is dat hij de webshop langzaam kan laten groeien. In eerste instantie lag de focus op de bedrijfskleding omdat daar direct de online bestelmogelijkheid moest worden gecreëerd. “Inmiddels hebben wij voor ons hele pakket een extra button op de site om online inspiratie op te doen. In tegenstelling tot direct bestellen bieden wij hier de mogelijkheid voor het opvragen van een offerte. Het betreft een digitale inspiratieruimte van vele producten verdeeld over diverse categorieën. Neem maar eens een kijkje!”

ProWork Salland
Kaagstraat 9
8102 GZ Raalte
085 73 25 878
info@proworksalland.nl
www.proworksalland.nl

Delen:

Deel dit artikel!