Haaxman Communicatie tovert verhalen om naar tekst- en beeldcontent

Contentmarketing brengt bedrijven eerlijk een duidelijk onder de aandacht

Schrijven? Dat kan toch iedereen! Dat klopt, want gelukkig hebben de meesten onder ons de schrijfvaardigheid in de schoolbanken geleerd. Maar het schrijven van begrijpelijke en gemakkelijk leesbare teksten is voor velen een heel ander verhaal.

Hoe breng je boodschap treffend over, zodat je lezer ook precies begrijpt wat je bedoelt of wat er van je verwacht wordt? Het team van Haaxman Communicatie schrijft niet alleen duidelijke teksten, maar helpt ondernemers ook hun verhaal nuttig, interessant of inspirerend weer te geven. “Je schrijft een tekst om iets te vertellen waar de lezer iets aan heeft. Pas dan is een verhaal of bericht ook echt waardevol,” is de mening van Yvonne Haaxman, eigenaar van het content- en communicatiebureau Haaxman Communicatie in Lettele.

Geloven in sprookjes
Hoewel Sallandse nuchterheid en gezond boerenverstand de aanpak van het content- en communicatiebureau kenmerkt, is hun motto: wij geloven in sprookjes. “Hoezo geloven in sprookjes? Nu hoor ik je denken: wat een flauwekul. Sprookjes bestaan helemaal niet,” suggereert Yvonne. “Maar sprookjesverhalen zijn juist prachtige voorbeelden van een goed verhaal. Een sprookje bevat namelijk alle elementen daarvoor. Menselijke trekjes in een verhaal zorgen voor verbinding en herkenning. En dat leidt tot vertrouwen en een goed gevoel bij de lezer, kijker of luisteraar. Dit is nu precies onze manier van werken.”

Storytelling is populairder dan ooit, want verhalen maken indruk. Haaxman Communicatie is ervan overtuigd dat je als organisatie of bedrijf meer respect en vertrouwen kunt afdwingen als je een open en eerlijk verhaal vertelt. “Bedrijven die over hun drijfveren, maar ook over hun kennis en expertise vertellen, krijgen waardering. Het publiek krijgt zo antwoord op vragen en behoeften en gaat je beter begrijpen. Dat geeft een goed gevoel en meer vertrouwen. Daarin ligt de kracht van contentmarketing.”

Structuur en focus
“Omdat de inhoud van websites en social media een combinatie is van tekst, beeld en geluid, spreken we van content,” legt Yvonne uit. “De communicatie met je publiek speelt zich af op allerlei communicatiekanalen, online en op papier. Wil je je contentmarketing goed inzetten, dan is een contentplan erg handig. Daardoor breng je heel doelgericht focus aan in je communicatiemomenten. Zo’n aanpak geeft structuur en continuïteit in je publiciteit.”

Veel ondernemers worstelen met contentvraagstukken, weet Yvonne. “Om contentmarketing tot een succes te maken, begin je met het bedenken van een strategie en stel je een overzichtelijke contentplanning op. Dat biedt houvast bij het maken van content. Wij ontzorgen bedrijven en organisaties daarbij. Ook houden wij hun communicatiekanalen up-to-date en plaatsen de content,” vertelt Yvonne. “We schrijven niet alleen, we kunnen ook goed luisteren. Na een interview schrijven wij de meest uiteenlopende, bijzondere verhalen. Naast succesverhalen voor blogs, magazines en jubileumboeken of bestuurlijke visies van burgemeesters schrijven we duidelijke, technische handleidingen, leesbare jaarverslagen of spitse vacatureteksten. Altijd maken wij er gewoon een goed verhaal van.”


Haaxman Communicatie
Schotwillemsweg 9
Lettele
570 – 83 22 47
info@haaxmancommunicatie.nl
www.haaxmancommunicatie.nl

Delen:

Deel dit artikel!