Het uitzendbureau dat eigenlijk geen uitzendbureau wil zijn

Flexible+ is sterk in werk en opleiding en nu ook in zichtbaarheid

Actief in het hele land, maar niet goed zichtbaar in het eigen, vertrouwde Salland. Dat was tot voor kort een typering van Flexible+, sterk in werk en opleiding, waar je geen speld tussen kon krijgen. Het jonge team van eigenaar Rick Spijkerboer en zijn medewerkers wil daar graag verandering in aanbrengen. Het was zelfs mede de aanleiding voor de aankoop van een eigen pand aan de Klipperweg in Raalte.

Een zichtlocatie die veel ondernemers moeten kennen als het pand van voorheen Guts Communication. Of dat kantoorpand met die Volkswagen Kever op het dak. Het inspireert fotograaf Stefan Kemper in ieder geval tot het maken van een foto op hoog niveau. Het past bij het jonge team en zeker ook bij het bureau dat zich zeker niet als standaard in een hoekje laat wegdrukken.

Flexible+ heeft de opdrachtgevers tot op heden vooral gevonden in de telecom, de aanleg van glasvezel, gas en elektra en asbestsaneringen. Hoewel de enige vestiging in Raalte te vinden is, zwerven de medewerkers door het hele land. “We pikken de goede mensen op, betalen hun opleiding en geven ze jaarcontracten. Bovendien kunnen medewerkers gebruik maken van ons wagenpark en gereedschap”, geeft Spijkerboer aan dat zijn geesteskind investeert in een totaalpakket om goede vakmensen aan zich te binden. Of het nu schoolverlaters zijn of de vijftigplusser die hobbymatig al een bepaalde handigheid heeft ontwikkeld. “Momenteel hebben we zelfs tien zestigplussers in dienst. Die groep vindt het heerlijk om hier nog een paar jaar te werken totdat ze pensioen hebben.”

De directeur en zijn team krijgen dus vaak terug dat ze sociaal betrokken zijn. En dat blijkt zeker ook uit het feit dat ze minimaal twee keer in de maand met alle medewerkers contact hebben. “Je hoort toch andere dingen. Zo zijn er medewerkers die totaal geen vervoersmogelijkheden hebben. Dan geven we een auto, brengen en halen deze medewerker of voorzien hem/haar van een fiets als het gaat om een korte afstand. Dat is wat ons betreft de plus van Flexible+”, aldus Spijkerboer die dezelfde werkwijze projecteert naar zijn klanten. “Ons uitgangspunt is helder: één keer in de week contact en maandelijks face to face.”

De sociale en maatschappelijke betrokkenheid maakt van Flexible+ dus geen standaard uitzendbureau. En in een volle markt biedt dat voldoende groeipotentieel. Het jonge bedrijf ziet het helemaal zitten om het werkgebied uit te breiden met een aantal nieuwe branches. “Knallen met die handel”, is het credo, maar dan wel met een kleine toevoeging. “We willen het persoonlijk contact kunnen blijven garanderen”, klinkt het helder.

Delen:

Deel dit artikel!