Hoe communiceer je tijdens een (corona)crisis?

Het zijn onwerkelijke tijden. Het coronavirus houdt ons in zijn greep. Op het moment van schrijven weet ik niet hoe het er voor staat als SOM verschijnt. Dat geeft me een onrustig gevoel.

Zelf werk ik zoveel mogelijk vanuit huis en communiceer ik met collega’s en klanten per telefoon, via Microsoft Teams en Teamleader. Zo blijven we in contact. 

Voor klanten heb ik al veel updates geplaatst op hun website om te communiceren hoe zij omgaan met corona. Veel bedrijven haken in op corona. Een goed voorbeeld is de AH met een video van een vol distributiecentrum. Dit om angst bij ons weg te nemen.

Juist nu is het belangrijk om proactief te blijven communiceren met je (nieuwe) klanten, je collega’s en je medewerkers. Maar wat communiceer je als bedrijf nu wel en wat niet. 

Collega Marjolein gaf in een blog een paar mooie tips hoe je daar mee om kunt gaan. Haar belangrijkste tip: draai je ‘wat moet IK vertellen’ om naar ‘wat willen MIJN KLANTEN van me weten?’ Op die manier ga je heel anders naar de inhoud van je content kijken en kun je wat jij wilt communiceren beter toespitsen op wat jouw klanten van je willen weten. En dat is over het algemeen:

#1 Je leren kennen
#2 Geïnspireerd worden
#3 Meer kennis opdoen
#4 Een gevoel van (h)erkenning krijgen
#5 Maar vooral: een oplossing voor hun probleem of het vervullen van een behoefte

Weeg goed af of de content die je op de planning had staan nog relevant en gepast is om te delen. 

Check op boostrz.nl/contentbehoefte voor voorbeelden.

Maar let vooral goed op elkaar!

Bart Pronk
Bart Online

Delen:

Deel dit artikel!