‘Hoe kom ik aan personeel?’

Dat zal voor veel bedrijven dé vraag zijn aankomend jaar. De arbeidsmarkt is krap en veel branches kampen al jaren met een tekort aan vakmensen. En dit zal in 2022 alleen maar meer worden. 

Hoe zit het met jou? Weet jij hoe je ervoor zorgt dat je in 2022 het juiste personeel aantrekt? Ik geef je 3 (marketing)tips om eindelijk die vacatures te vullen.

Tip 1: Zet in op arbeidsmarktcommunicatie
Arbeidsmarktcommunicatie is simpel gezegd communiceren naar huidige en potentiële werknemers. Zet je je arbeidsmarktcommunicatie goed in, dan zal je merken dat je de juiste mensen aantrekt. Je vergroot namelijk je zichtbaarheid, weet je goed te onderscheiden van je concurrenten én overtuigt mensen op een natuurlijke manier om voor jou te kiezen als werkgever.

Tip 2: Investeer in een werken-bij-website
Voordat potentiële medewerkers overgaan tot solliciteren, willen ze eerst graag weten bij wie ze komen werken. Met een werken-bij-website kun je op een laagdrempelige manier communiceren over alles wat jouw bedrijf medewerkers te bieden heeft. Kandidaten krijgen zo een gevoel bij het bedrijf en kunnen goed beoordelen of de cultuur bij ze past. Daarnaast verlaagt een werken-bij de drempel om te solliciteren. Heb je een kleinere organisatie? Geen zorgen, een one-page website is soms al genoeg.

Tip 3: Zet social media in
Het inzetten van je socials is effectief voor het werven van personeel. Het is een goede manier om je vacature onder de aandacht te brengen. Heb je minder volgers? Geen probleem! Je kunt jouw vacature ook als campagne instellen en targetten op de gewenste doelgroep. Dit kost wat geld, maar vergroot je bereik én slagingskans enorm. Meer tips lees je in de blog van mijn collega Marjolein.

En, ben jij met deze tips klaar om nieuw personeel binnen te halen?

Bart Pronk
Bart Online

 

Delen:

Deel dit artikel!