MENU

4 november 2021 Reacties uitgeschakeld voor Kijk jij wel eens in de mond van jouw medewerkers? Views: 221 Advertorials

Kijk jij wel eens in de mond van jouw medewerkers?

Bluem lanceert campagne voor betere mondgezondheid op de werkvloer

Je komt ‘s morgens op kantoor en de chef, manager of werkgever staat je al bij de ingang op te wachten. Om voordat je aan het werk gaat nog even in jouw mond te kijken. Het klinkt even onwerkelijk als bizar. Alleen al vanuit het oogpunt van privacy. Toch is het voor ondernemers goed om te weten wat bij iedereen de status is van de mondgezondheid. Want de weg naar totale gezondheid begint in de mond.

Nathalie Beck van Bluem International in Wijhe, het covermodel van de vorige editie van SOM, kan het niet vaak genoeg zeggen: “In de mond komen drie belangrijke systemen samen. Het zenuwstelsel, de ademhaling waarmee je slechte bacteriën naar binnen trekt en het spijsverteringssysteem. Je weet ongetwijfeld dat alle gevaarlijke systeemziekten in de darmen beginnen. En die darmen kunnen pas hun werk doen als het speeksel goed is en als je goed kauwt. Dus…”

Met andere woorden: het arbeidsverzuim loopt op als werknemers de mondgezondheid verwaarlozen. Voor Bluem, een wereldwijde speler in innovatieve mondverzorgingsproducten, was dit reden om te starten met een campagne richting het regionale bedrijfsleven. Onder het motto ‘Fitte en gezonde medewerkers zijn gelukkiger en presteren beter’ kunnen bedrijven een abonnement voor mondverzorging afsluiten. De producten kunnen zowel op het bedrijf als bij medewerkers thuis worden bezorgd. De aftrap van de campagne vond eind september plaats bij online impact bureau Impres in Zwolle. “Dat er maar vele mogen volgen, want we willen dit echt op grote schaal lanceren.”

Collectief poetsen en spoelen

Wist jij dat 80% van de werknemers boven de 50 één of meerdere vormen van een mondziekte heeft? Dat dit dus gevolgen heeft voor de totale gezondheid? En dus ook voor de mate van arbeidsverzuim? Waarschijnlijk niet, maar het zijn cijfers die je in ieder geval aan het denken moeten zetten. Zeker als je beseft dat je een deel van de problemen kunt voorkomen.

In de visie van Bluem is een mondverzorgingspakket voor werknemers een prachtig instrument om als bedrijf te laten zien dat je oog hebt voor de gezondheid en het welzijn van de werknemers. “Fruit op het werk en een gezonde lunch, dat is tegenwoordig al helemaal ingeburgerd. Net als een flexwerkplek waarbij je al fietsend op een hometrainer je werk kunt doen. Waarom dan ook niet de vitaliteit verhogen via een betere mondverzorging”, stelt ze retorisch.

Wie met Bluem in zee gaat, krijgt een unieke mondverzorgingslijn die op wetenschappelijke basis is ontwikkeld. “Ons geheim is dat we enzymen van biologische honing gebruiken. Op het moment dat het in contact komt met speeksel, ontstaat een biologisch proces en wordt langzaam zuurstof afgegeven. Dit werkt fantastisch bij de genezing van mondproblemen. Jouw eigen lichaam functioneert prachtig, maar heeft soms even een prikkel nodig om z’n werk weer te doen. En dat is nou de precies wat zuurstof doet. Bijwerkingen zijn er niet. Nou ja, je krijgt er witte tanden van, maar dat is natuurlijk mooi meegenomen.”

Interesse? Ga naar www.bluemcare.com/nl/werkgeversdeal/

Bluem International
Enkweg 6c
8131 VH Wijhe 

085 303 1149
info@bluemcare.com 
www.bluemcare.com

Delen:

Reacties zijn uitgeschakeld.