ROJA 2018: laat zien wat je als ondernemer in huis hebt!

Organiserende commissie voert aantal opvallende wijzigingen door

Het is door verschillende hoogwaardigheidsbekleders al vaker geroepen: ondernemers in de gemeente Raalte moeten meer trots zijn op hun prestaties. Een mooi zetje in de rug is de verkiezing tot Raalter Onderneming van het Jaar (ROJA) waarbij je voor het eerst ook jezelf mag nomineren. “Laat maar zien wat je in huis hebt”, roepen Marjon van der Werf en Mirjam Schrijver van de ROJA-commissie in koor.

Na zestien edities kun je niet anders dan de conclusie trekken dat de ROJA-verkiezing een belangrijk en volwaardig onderdeel is van het Stöppelhaeneprogramma. De winnende bedrijven weten inmiddels ook dat het hen geen windeieren legt. Je wordt gefeliciteerd door overige ondernemers, leveranciers, buren en dankzij de sociale media ook door relaties in het gehele land. Bovendien is het een mooie gelegenheid voor een spetterende marketingcampagne.

De Sallandse bescheidenheid kennende voelt het lokale bedrijfsleven zich wel meer op z’n gemak bij de aanmelding van een collega-ondernemer dan bij een eigen nominatie. Dit jaar kan het zakenleven collega’s aanmelden voor de categorieën agrarisch (1), handel en industrie (2) en dienstverlening, detailhandel en horeca (3). De oplettende lezer heeft gezien dat daar iets is veranderd. De categorie starters is komen te vervallen, maar – zo benadrukken Marjon en Mirjam – de groep wordt zeker niet uitgesloten. “In alle drie categorieën kunnen starters worden genomineerd.”

Een ander belangrijk verschil met de vorige edities is ook dat dienstverlening, detailhandel en horeca zijn samengevoegd. “We vonden midden- en kleinbedrijf zo’n containerbegrip. Dan moet je een gigant als Dunlop (Hevea) gaan vergelijken met een plaatselijke bloemist. Dat is natuurlijk ontzettend lastig en we willen de detailhandel een betere kans bieden”, aldus de twee organisatoren die dan ook meer aanmeldingen vanuit de middenstand in de gemeente Raalte verwachten. “Zij kunnen zichzelf letterlijk en figuurlijk in de etalage zetten.”

Een goed voortraject is essentieel voor de ROJA-verkiezing op vrijdag 24 augustus, maar de commissie heeft tevens kritisch gekeken naar het verloop van de middag zelf. “Een belangrijke conclusie is dat we de genomineerden de volledige aandacht willen geven. Het geroezemoes achter in de tent moet een stuk minder worden en daarom nodigen we iedereen uit om te gaan zitten. Daarom worden extra zitplaatsen gecreëerd. Tijdens het programma gaat de bar dicht en wordt alleen drank geserveerd bij de zitplaatsen. Uiteraard weten we hoe belangrijk de netwerkborrel is en dat is een reden om het programma in te korten. Iedereen heeft dus ruim de tijd om een drankje te nemen en bij te kletsen.”

Aanmelding tot uiterlijk 18 juni!

De ROJA-commissie roept iedere ondernemer op zichzelf of in ieder geval een ander te nomineren voor één van de drie categorieën. Aanmeldingen kunnen nog worden verwerkt tot en met maandag 18 juni. Het is wel belangrijk een motivatie te geven en denk dan vooral aan wat een ondernemer doet op het gebied van duurzaamheid, innovatie, regionale uitstraling en maatschappelijke betrokkenheid. De winnaars van de categorieën dienstverlening, detailhandel en horeca en handel en industrie worden automatisch meegenomen in de verkiezing voor Ondernemer van het Jaar tijdens het Regio Zwolle Congres.

Voor informatie en aanmelding: www.stoppelhaene.nl/roja

Delen:

Deel dit artikel!