the Citadel Company gaat graag op zoek naar de diepere laag

Heino’s architectenbureau ontwerpt op basis van behoefte én imago

Misschien is het normaal dat een architectenbureau een eigen medewerker heeft voor marketing en communicatie. Tenslotte is het belangrijk om jezelf op diverse manieren en via een variatie aan kanalen aan de buitenwereld te presenteren. Maar hoe bijzonder is het dat dezelfde medewerker wordt ingezet ten bate van klanten uit het bedrijfsleven? “Dat is wel één van de unieke aspecten van the Citadel Company”, vinden eigenaar Manfred Cents en Nathalie Nieuwenhuis, de bewuste medewerker marketing en communicatie.

“Tekening?” Een ondernemer die bij the Citadel Company vraagt om een tekening krijgt gegarandeerd een aantal gezichten met gefronste wenkbrauwen te zien. “In een eerste gesprek zijn we daar helemaal niet mee bezig. We gaan er helemaal blanco in. Het gaat er om wie de ondernemer is die voor ons zit en wat hij/zij met het bedrijf wil uitstralen. Dat betekent ook dat we een marktonderzoek doen. In de brainstormsessie nemen we logistiek en bedrijfsprocessen onder de loep en proberen we de ondernemer te prikkelen om ook de bril naar de toekomst op te zetten. Kortom, de basis wordt gevormd door imago en merk en uiteindelijk vertaal je dat naar vastgoed en zeker ook naar bedrijfsvoering. En dan pas komt de techniek en de tekening in beeld.”

Het is een manier van denken en een werkwijze waarmee het Heinose architectenbureau het regionale bedrijfsleven wil veroveren. Een mooi voorbeeld is Seine Wonen, eveneens gevestigd in Heino. De woonwinkel wilde iets anders, maar the Citadel Company heeft de ondernemers op een andere manier naar hun pand laten kijken. “In de loop der jaren heeft Seine de winkel al meerdere keren aangepakt. Prima natuurlijk, maar de binnenkant kwam steeds verder van de buitenkant af te staan. We hebben nu een ontwerp gemaakt voor een nieuwe buitenkant met een compleet andere uitstraling waarbij we ook de ingang anders en logischer hebben gesitueerd. Dat is de diepere laag waarnaar we op zoek zijn”, aldus Cents en Nieuwenhuis. Een ander prachtig verhaal is gestoeld op het contact met een stel dat een Bed & Breakfast wilde beginnen. De zelf gemaakte bouwtekening lag al op tafel, maar we stelden ze de vraag of ze de zoveelste B&B wilden zijn met potjes jam aan de weg. De man vroeg zich oprecht af of we wel wat wilden verdienen, maar het is uiteindelijk geresulteerd in een B & B met een winkel met streekproducten en een ruimte waar workshops kunnen worden gegeven. Soms moet je even helpen om het grotere perspectief te zien.”

Dit is dus echt de toegevoegde waarde die the Citadel Company te bieden heeft aan ondernemers die plannen hebben voor ver- of nieuwbouw. Misschien zelfs wel plannen die al een aantal jaren bestaan, maar door de economische crisis in de ijskast zijn verdwenen. “Dan willen we ze zeker goed aan het denken zetten, want in een paar jaar kan veel veranderen.”

the Citadel Company
L.J. Costerstraat 27q
8141 GN Heino
0572 – 76 37 44
info@thecitadelcompany.com
www.thecitadelcompany.com

 

 

Delen:

Deel dit artikel!