MENU

27 oktober 2017 Reacties uitgeschakeld voor Toyota Morrenhof wil (bijna) alle zintuigen prikkelen Views: 1651 Advertorial

Toyota Morrenhof wil (bijna) alle zintuigen prikkelen

  • Toyota Morrenhof
  • Toyota Morrenhof

Is een autobedrijf in dezelfde categorie te plaatsen als de Bol.com’s en Drukwerkdeal’s van deze wereld? Met andere woorden: moet je zover gaan dat de consument via internet zelfstandig z’n gewenste auto samenstelt die vervolgens enkele dagen later bij hem thuis wordt afgeleverd? Toyota Morrenhof in Raalte wil heel ver meegaan in de nieuwe ontwikkelingen, maar is van mening dat service en advies in de showroom nog altijd van toegevoegde waarde is.

Deze afweging heeft dan ook centraal gestaan in de wijze waarop de interne verbouwing, die Toyota Morrenhof onlangs heeft afgerond, is aangevlogen. “Het gaat om de samenwerking tussen clicks en bricks”, vat eigenaar Roy Morrenhof het prima samen. Oftewel tussen de voordelen van internet en de kracht van de fysieke winkel.

Dat heeft onder andere geleid tot de creatie van een zogenaamde ‘Inspiration Area’ waar bijna letterlijk alle zintuigen van de consument worden geprikkeld. Via een scherm kun je samen met de verkoper alle stappen doorlopen om tot de gewenste nieuwe auto te komen en tegelijkertijd zie, ruik en voel je live aan bijvoorbeeld bekleding, velgen en accessoires. “We denken daarmee tegemoet te komen aan een grote wens van veel klanten. Je ziet nu al steeds meer dat klanten met een printje naar de showroom komen van hoe ze de auto ongeveer willen hebben. Ze bereiden zich thuis goed voor en willen het hier verder met ons afstemmen.”

De laatste stap in het aankoopproces is dus altijd nog het bezoek aan de fysieke winkel. Logisch, vindt Morrenhof. Hier krijg je goed advies, te horen wat de garanties zijn en wat de mogelijkheden zijn van inruil van de huidige auto. “Door de regel heen ligt de inruilwaarde bij ons hoger dan bij websites als ikwilvanmijnautoaf.nl. We zijn gek op tweedehands auto’s, zeker als het Toyota’s betreft.”

Operatiekamer

Wie eerder bij Toyota Morrenhof is binnengestapt, moet na de verbouwing even met de ogen knipperen. In een paar weken tijd heeft de showroom namelijk een totaal ander aangezicht gekregen. Waar de internetsite vooral informatief is en de diverse mogelijkheden van het wereldmerk Toyota aan het licht brengt, draait het hier om de sleutelwoorden van tegenwoordig: beleving en transparantie. “Zo krijg je direct bij binnenkomst een blik in de operatiekamer”, verwijst Morrenhof lachend naar de werkplaats. “Waarom moet dit achter slot en grendel? Hiermee laten we zien mee te gaan met de tijd en dat we net als voorheen veel waarde hechten aan persoonlijk contact.”

De eigenaar en zijn team van medewerkers nodigen iedereen dan ook graag uit kennis te maken met het vernieuwde Toyota Morrenhof. Ook ondernemers zijn natuurlijk van harte welkom een kijkje te nemen om zich op de hoogte te stellen van de laatste mogelijkheden op het gebied van bedrijfswagens. “Als je ziet wat de vernieuwde lijn bedrijfsauto’s te bieden heeft… Daar lik je de vingers bij af. Wat te denken van de in maatwerk leverbare Proace, de iconische Hilux en het luxe werkpaard de Landcruiser. De mogelijkheden zijn bijna eindeloos.”

 

Toyota Morrenhof
Klipperweg 5
8102 HR Raalte
0572-361616
info@morrenhof.nl
www.morrenhof.nl

Delen:

Reacties zijn uitgeschakeld.