Via social media praat je mét je klanten

“Waarom zou ik social media marketing gaan inzetten voor mijn bedrijf, Judith? Ik heb meer dan genoeg klanten. Ik ben superdruk.” Deze vraag krijg ik regelmatig van andere ondernemers.

Top! Fijn om te horen. Ga zo door. Ik snap wat je zegt. Maar…dat is nú. Kijk ‘es verder. Wat nou als je concurrentie – die wel online aanwezig is – je straks voorbij streeft? 

Via social media praat je mét je klanten. Niet alleen tégen ze. Het is tweerichtingsverkeer. Ze kunnen op je reageren en je beter leren kennen. Je bouwt een band op. En daar profiteer je later weer van!

Je vergroot de naamsbekendheid. Je zorgt voor extra aandacht en zichtbaarheid voor het bedrijf. En zonder al te veel moeite kun je jezelf, jouw team, dienst en/of product aan een hele grote groep tegelijk laten zien. Gemiste kans toch, als je daar niets mee doet? 

Vergeet niet dat mensen sowieso steeds vaker online zijn. En dus ook op social media. Jouw klanten zitten daar ook! 

“Ik heb er nu geen budget voor”

Ja, ook die komt vaak voorbij. Social media marketing hoeft echter niet veel geld te kosten. Als investering vraagt het vooral inzet en tijd. En nee, niet eenmalig. Om écht de vruchten te plukken van social media, moet je er structureel tijd aan besteden. Er zijn helaas geen quick wins (ongeacht wat sommige goeroes ook roepen).

Een band moet je eerst smeden. Houd in de gaten wat online over jouw bedrijf wordt geschreven. Leer het platform kennen zodat je er alles uit kunt halen. Deel interessante content en maak het beheer van social media onderdeel van de dagelijkse werkzaamheden. Je gaat merken dat het steeds makkelijker en sneller gaat!

Vind je social media marketing belangrijk voor jouw bedrijf maar heb je er echt geen tijd voor (of zin in;), dan kun je het ook uitbesteden. Zo kost het jou en je team weinig tot geen tijd en wordt je toch online zichtbaar. Slimme zet!

Judith Elissen  
Judith Elissen Virtual Support

Delen:

Deel dit artikel!