Bacron creëert zelf het licht in donkere tijden

Specialist in aluminium profielen gaat 2021 in met webshop en Lightboard.

In tijden van crisis zie je de echte ondernemers opstaan. Zij gaan niet bij de pakken neerzitten, maar worden juist creatief als het even tegenzit. Zoals nu met de coronapandemie. Paul Reimert van Bacron in Heeten past naadloos in het profiel van die creatieve, innovatieve ondernemer. “Corona heeft ervoor gezorgd dat een deel van onze omzet in de machinebouw is weggevallen, maar we zijn zelf aan de slag gegaan om het verlies op te vangen door andere markten te verkennen.”

Dat heeft onder andere geresulteerd in het opzetten van een nieuwe website met daarin een webshop die rond de verschijning van deze editie van SOM de lucht in gaat. “We hadden die wens al langer, maar het werd versterkt door COVID-19 omdat het nu natuurlijk heel lastig is om elkaar fysiek te ontmoeten. En we waren eigenlijk ook niet goed zichtbaar waardoor klanten ons niet gemakkelijk konden vinden met hun online zoekopdracht.”

Paul Reimert

Ze zijn niet over één nacht ijs gegaan bij Bacron, want het hele team mocht zich er over buigen. Een webshop opent namelijk de deur naar allerlei soorten klanten, dus ook naar de consument met een leuke hobby. “We houden het niet tegen, maar daar ligt onze focus niet. Het zijn met name engineers en inkopers van potentiële afnemers die onze aluminium profielen moeten gaan vinden. Via een klant werden we gewezen op een Amerikaanse site. En met dat voorbeeld onder de arm zijn we naar het Raalter bedrijf d-etail van Dennis Haarman gestapt”, vertelt Reimert die daarbij dankbaar gebruik heeft gemaakt van de provinciale subsidie die via de MKB-voucher beschikbaar is gekomen.

“Met onze webshop kunnen we maatwerk leveren. Je kunt de profielen op elke gewenste lengte bestellen en laten voorzien van diverse boor- en tapgaten voor een eenvoudige montage. Bovendien zijn allerlei accessoires (b.v. scharnieren) verkrijgbaar. Met de webshop bereiken wij een veel groter geografisch gebied en creëren wij een toegevoegde waarde voor onze klant. Het is voor ons een relatief nieuw vakgebied en het geeft tevens een vorm van transparantie.”

De webshop is trouwens niet de enige innovatie van Bacron, want het Heetense bedrijf heeft ook een nieuw product aan het assortiment toegevoegd. “Echt iets speciaals”, glundert Reimert die daarmee een nieuw werkveld, namelijk het onderwijs, aan de orderportefeuille toevoegt. Het gaat om het zogenaamde Bacron Lightboard. “Iedereen kent het whiteboard uit het onderwijs, maar dat is niet handig voor online lesgeven, want de docent staat dan vaak in de weg. Onze versie werkt met een glasplaat en fluorescerende markers. De docent blijft in beeld en kijkt tijdens de uitleg in de camera waardoor er sprake is van meer persoonlijk contact en de leerstof beter wordt overgebracht. De opnames worden bewerkt en gespiegeld afgespeeld zodat het goed zicht- en leesbaar is. De student kan de opgenomen les dan thuis op elk gewenst moment bekijken”, vertelt Reimert die zijn product inmiddels al bij Saxion Enschede en Hogeschool Rotterdam heeft staan. “En Hogeschool Amsterdam komt er ook aan!”, klinkt het enthousiast.

Investeren in service, creativiteit en innovatie; dat was in de afgelopen maanden dus het credo voor Bacron. “Het is goed om focus te hebben op het behoud van bestaande klanten, maar door eigen producten te ontwikkelen, ben je minder afhankelijk van de grilligheid in bepaalde sectoren”, vat de Heetenaar het mooi samen.

Nieuwsgierig naar de werking van het Bacron Lightboard? Kijk ook eens op You Tube met zoekopdracht Bacron Lightboard.

Bacron | Telgenweg 30 | 8111 CM Heeten | 0572 380 543 | info@bacron.nl | www.bacron.nl

Delen:

Deel dit artikel!