MENU

28 maart 2022 Reacties uitgeschakeld voor Branding maar dan wel op de boerenmanier! Views: 1086 Advertorial, Advertorials

Branding maar dan wel op de boerenmanier!

Schrijver Stalinrichting zet belangrijke volgende stap met nieuwe huisvesting 

Het mooie van de agrarische wereld is dat je in 9 van de 10 situaties te maken hebt met aan- en doorpakkers. Linksom of rechtsom, het moet gewoon gebeuren. Geen ruimte voor twijfelkonten! Martin Westerbeek is zeker niet die uitzondering op de regel. De eigenaar van Schrijver Stalinrichting, Schrijver Stalservice en Topcalf past zelfs volledig in het geschetste plaatje. En hij voegt er nog iets extra’s aan toe. Namelijk een uitgekiende mix van interne en externe marketing. Of zoals hij het zelf omschrijft: “Branding op de boerenmanier.”

Dat begint al als je komt aanrijden bij het nieuwe onderkomen (sinds november 2021) van Schrijver aan de Zompstraat in Raalte. Tussen de bedrijfs- en kantoorpanden staat daar ineens een pand met de uitstraling van een boerenstal. Een hele bewuste keuze om op deze manier te bouwen. Niet geheel toevallig in samenwerking met Bajo Bouw & IJzerwerken, de regionale specialist op dit gebied. “Het uitgangspunt was dat we niet één van de velen wilden zijn. En je zoekt toch ook naar herkenbaarheid met de sector.”

Ook als je binnenkomt, proef je de verwantschap met de agrarische wereld. Dankzij een grote koe in de inspiratieruimte en natuurlijk die prachtige spreuk op de wand ‘Done by people, inspired by cows’. Daar is geen woord Spaans bij! De verhuizing naar Raalte was voor Westerbeek dan ook een logische én noodzakelijke stap in de ontwikkeling van het internationaal opererende bedrijf. “Natuurlijk heb ik een bepaald nostalgisch gevoel bij Broekland. Ik heb er wel vier jaar (van 1988 tot 1992) voor HAM Schrijver mogen werken en tien jaar als eigenaar van het huidige Schrijver Stalinrichtingen bv. Helaas was de huisvesting daar toch wel aftands geworden.”

Geen rocket science

Sinds Westerbeek 10 jaar geleden – na z’n hele arbeidsleven lang werkzaam te zijn geweest in de agrotechniek – het bedrijf overnam, zijn telkens stappen gezet in het kader van slim innoveren en logistiek organiseren. Dat gaat soms met grote en soms met kleine stappen. “Drie jaar geleden werkten we hier ook nog met een fax”, geeft hij aan dat je onbewust te lang kunt vasthouden aan een bepaalde manier van werken. Het is nog maar tien jaar geleden dat hij zijn handtekening zette onder het overnamecontract. In dat decennium heeft het merkverhaal van Schrijver een andere wending gekregen. Eerst was het vooral een regionaal handelsbedrijf in stalinrichting en de bijbehorende service. Dan heb je het over alle mogelijke hulp voor rundveehouders als het gaat om stalinrichting, klimaat-, mest-, drink- en watertechniek.

Door de uitbreiding met Topcalf toont het bedrijf aan dat je in een bestaande markt met bestaande producten nog steeds het verschil kunt maken. Door innovatief te zijn en klantgericht te werken. “Mijn twintig jaar ervaring in de export heeft mij er van overtuigd dat klanten in Italië, Beieren of België een andere marktbenadering vragen. Het draait dan vooral om inlevings- en aanpassingsvermogen. Gemakkelijk om te zeggen, maar je moet het ook ECHT doen! Topcalf is als merk slechts 7 jaar actief in de markt en toch al een begrip in Duitsland, Nederland, Oostenrijk en Zwitserland. Nee, dat is helemaal geen rocket science. Gewoon in de verschillende markten doen wat er wordt gevraagd. Ik omschrijf het dus graag als branding op de boerenmanier.”

 

 

 

 

 


Cultuurbewakers

‘Done by people, inspired by cows’. Het is een kreet die blijft hangen. Zeker ook door de volgorde. Want, Westerbeek heeft een hele duidelijke visie hoe hij wil omgaan met z’n vakmensen. “Het personeel krijgt hier veel vrijheid en dat stralen we ook uit met het open karakter van het nieuwbouwpand. Zo moet je door mijn kantoor lopen om in de kantine te komen. Met deze manier van werken en de Persoonlijke Ontwikkelings Plannen (POP’s) weten we de goede mensen aan ons te binden. Dat zijn onze ambassadeurs naar de buitenwereld en de cultuurbewakers voor de eigen organisatie.”

Inmiddels heeft ook zoon Niels een belangrijke plek in de organisatie gekregen. Met zijn achtergrond in technische bedrijfskunde draagt hij de verantwoordelijkheid voor de supply chain. Oftewel, de keten van order naar productie. “Met drie bedrijven wordt dat steeds belangrijker, want we willen de faalkosten natuurlijk zo laag mogelijk houden. Met een duidelijke visie en door met het team te blijven werken aan de focus gaan dingen beter en vaak ook sneller.”

Westerbeek geeft aan graag met talent – door hem omschreven als Young Potentials – te werken. “Er is hier altijd plek voor jonge mensen met toegevoegde waarde. Zo hebben we hier ook altijd stagiaires van allerlei opleidingen. Samen stellen we dan een mooie opdracht op die leerzaam is voor de student en direct bijdraagt aan ons primaire proces.
Dit geeft maximale betrokkenheid en ze worden beter opgenomen in het team. Voor deze succesvolle mix heb ik me laten inspireren door Louis van Gaal en Foppe de Haan.”

Schrijver Stalinrichting
Zompstraat 24
8102 HX Raalte
0570 531 777
info@schrijver-stal.nl
www.schrijver-stal.nl

Delen:

Reacties zijn uitgeschakeld.