Lichtplan op maat en proefopstelling bepalen kwaliteit LED-oplossing

Wigand Dijkstra is met ToroLED de koning van het ontzorgen

Als hij er aan terugdenkt, loopt het klamme zweet nog over zijn rug. Amper begonnen als eigen ondernemer had Wigand Dijkstra de LED-verlichting geregeld op het parkeerterrein van een sportvereniging. En al snel na de aanleg en installatie vonden de weergoden het nodig om alles even te testen door de wind flink aan te halen. “Het hield keurig stand, maar ik vond het allemaal wel reuzespannend.”

Waarom die bekentenis? Het geeft aan dat je als ondernemer niet aan alles kunt denken of op alles voorbereid kunt zijn. Deze kwetsbaarheid is niet meer dan menselijk. Waar het om draait, is hoe je er vervolgens mee omgaat. “Ik ben wel direct op zoek gegaan naar een bedrijf die voor de aanleg kan testen of een fundering de lichtmast met het nieuwe armatuur kan dragen. Het kostte even wat speurwerk, maar uiteindelijk heb ik er één gevonden. Daarom zijn we nu ook in staat om vijf jaar garantie te geven inclusief stormschade.”
Wat Dijkstra er mee aangeeft, is dat hij met zijn bedrijf ToroLED niet over één nacht ijs gaat om de klant te ontzorgen. Want dat blijkt hier toch wel het toverwoord te zijn. “Eigenlijk hoeft de klant alleen de factuur te betalen”, zegt hij met een glimlach, terwijl hij opsomt in welke branches ToroLED allemaal actief is. Van werkplaats tot winkel, van sportveld- of parkeerterrein tot kantoor en van showroom tot magazijn.

Goed werkgeverschap

De Raaltenaar gaat niet over één nacht ijs als hij bij een bedrijf over de vloer komt. Door zijn kennis en ervaring ziet hij meteen waar het licht sterker, beter of anders kan, maar zijn visie wordt ondersteund door een professionele lichtmeting. In combinatie met de richtlijnen voor bepaalde werkplekken komt hij tot het ideale scenario. Maatwerk dus! “Als de richtlijn aangeeft dat bij een bureau sprake moet zijn van een lichtsterkte van 500 lux terwijl er slechts 150 lux wordt gemeten, weet je als ondernemer ook dat het beter kan. Het heeft te maken met goed werkgeverschap als je jouw medewerkers een prima werkplek biedt. Bovendien is bewezen dat er minder sprake is van verzuim.”

Het zijn de details die de kwaliteit van zijn werk bepalen en daarom neemt hij alle tijd voor een klant. “Het scheelt nogal of je de LED-verlichting moet regelen voor iemand die met grof plaatwerk bezig is of voor het precieze werk van een horlogemaker. Het is dus essentieel om niet met een vaag verhaal, maar met een goed lichtplan te komen”, aldus Dijkstra die voor de definitieve installatie altijd eerst nog met een proefopstelling werkt. “En we werken samen met onze eigen installateur of met de huisinstallateur van de klant. Zonder dat we overlast veroorzaken, dus het werk kan gewoon doorgaan. Los van de energie- en geldbesparing is de standaard reactie na afloop: ‘dat hadden we veel eerder moeten doen’.”

Delen:

Deel dit artikel!